Alegerea materialului de acoperire pentru seră este o întrebare care este relevantă nu numai în ajunul sezonului de vară. O seră fabricată în condiții de fabrică, într-un set complet (cadru metalic împreună cu materialul de acoperire) va costa consumatorul cu un ordin de mărime mai scump decât achiziționarea unui cadru și a unui capac separat pentru seră. Prin urmare, este recomandabil și cel mai profitabil să cumpărați o husă de calitate pentru seră și să o instalați singur.

reguli

Vom oferi o scurtă prezentare generală a materialelor de acoperire, vom enumera avantajele și dezavantajele acestora, vom stabili ce tip de acoperire este mai bine de utilizat pentru ce sere.

Film de polietilenă armată

După cum sugerează și numele, acest tip de material de acoperire este întărit într-un anumit fel. Polimerii prelucrați în diferite moduri servesc drept cadru pentru producerea unui astfel de film, ceea ce conferă acestui material de acoperire pentru seră o rezistență și o rezistență mai mare la sarcini de tracțiune. Și materialul filmului în sine este polietilenă standard.

În exterior, pelicula de polietilenă armată seamănă oarecum cu o plasă de pescuit, doar că nu cu celule transparente, ci cu celule umplute cu polietilenă. Particularitatea acestui material este că grosimea firelor cadrului și a celulelor sunt diferite. Mai mult, cu cât dimensiunile celulelor sunt mai mici, cu atât cadrul de acoperire este mai puternic.

Gama de folii armate de pe piata include rame din fibre de polipropilena, fire de fibra de sticla si polietilena rasucita.

În principiu, proprietarul serii nu ar trebui să fie obsedat de alegerea unei anumite compoziții a acestui strat de acoperire - durata de viață a filmului armat al oricărui producător nu depășește trei ani. Ar trebui să se acorde preferință, fie și numai, filmului „respirabil” al producției daneze - această acoperire are cei mai buni indicatori de ventilație în comparație cu alți analogi. În fiecare celulă a unui astfel de film, se face o mini-găuri pentru trecereaer.

Locuitorii de vară ar trebui să aleagă folie de polietilenă armată pentru sere care sunt planificate să fie folosite mai mult de un sezon. Citiți mai multe despre foliile armate pentru sere în articolul nostru.

Policarbonat celular

Alegerea policarbonatului celular ca material de acoperire pentru o seră trebuie tratată cu mare responsabilitate - trebuie să cunoașteți toate nuanțele pentru a nu deveni victima unui producător fără scrupule.

Calitatea policarbonatului este importantă deoarece produsele care nu îndeplinesc standardele pur și simplu nu vor rezista utilizării: se vor arde la soare, se vor deteriora de la umiditate, se vor crăpa la îngheț. Economisirea chiar și a 10-15% din prețul policarbonatului poate duce la pierderi uriașe.

În primul rând, trebuie să alegeți cel mai bun producător de policarbonat pentru sere. Cele mai bune sunt considerate:

• compania israeliană Polygal;
  • firma germano-israeliană Palram;
  • corporația engleză Breet Nartin;
  • Companii rusești: „Polyhal East”, Novattro.

Toate mărcile enumerate s-au dovedit bine în condițiile de operare din Rusia (sunt utilizate cu succes atât în ​​regiunile de nord, cât și pe banda de mijloc), au o cerere constantă ridicată și o gamă largă de produse.

În efortul de a economisi mult, locuitorii de vară aleg policarbonatul celular de la producătorii chinezi. Cu toate acestea, în ciuda succesului semnificativ al industriașilor chinezi, aceștia nu strălucesc cu succes în producția de policarbonat, așa că este mai bine să se abțină de la achiziționarea produselor lor.

Pentru alegerea corectă a acestui material de acoperire, este necesar să se determine cu exactitate dimensiunile necesare, să se acorde o atenție deosebită grosimii. De exemplu, o grosime de 4 mm este minimă și este potrivită doar pentru amenajarea unui baldachin peste ușa serei. Un astfel de policarbonat celular are proprietăți scăzute de izolare termicăproprietăți, deci nu este potrivit pentru amenajarea sere și sere mari.

Grosimea ideală este policarbonatul 6-8 mm. Acest material este potrivit pentru acoperirea serelor cu o treaptă mare a lăzii.

Policarbonatul cu o grosime de 8-10 mm are sens de utilizat pentru sere industriale mari, grădini de iarnă, sere. Reține perfect căldura chiar și în cel mai dur climat.

Film PVC

În aspectul său, pelicula de clorură de polivinil seamănă oarecum cu celofanul. Dar această impresie este falsă, spre deosebire de celofan, folia de clorură de polivinil nu foșnește și este un material destul de gros. După structura și aspectul său, folia din PVC seamănă cu materialul din care sunt fabricate picuratoarele medicale.

Filmul de clorură de polivinil se poate distinge de alte materiale de acoperire prin nuanța gălbuie caracteristică a tăieturii ruloului.

De ce filmul din PVC este bun pentru a fi folosit ca acoperire pentru seră:

• acest material are o permeabilitate ridicată la lumina obișnuită - până la 90% și razele ultraviolete - până la 80%;
  • dar materialul rezistă perfect la radiațiile infraroșii dăunătoare - transmitanța nu depășește 9%, ceea ce împiedică răcirea serei pe timp de noapte.

În ciuda avantajelor sale evidente, folie din PVC nu este la mare căutare în rândul locuitorilor de vară: poate rezista la înghețuri doar până la -15 grade. Având în vedere particularitățile climatului rusesc din unele regiuni, un astfel de prag de rezistență la îngheț este în mod clar insuficient pentru o durată lungă de viață a materialului de acoperire. Desigur, producătorii promit că folia din PVC vă va rezista aproximativ 8 ani, dar nu vă lăsați tentați - pentru aceasta va trebui să îndepărtați acoperirea anual la sfârșitul sezonului. Dacă acest lucru nu se face, după câțiva ani, stratul de acoperire va trebui înlocuit. La neajunsuriFolia din PVC poate fi atribuită și faptului că este foarte rapid acoperită cu praf - acest lucru împiedică pătrunderea razelor solare.

Film de polietilenă

Acest tip de material de acoperire este cel mai „vechi”, dar și cel mai solicitat datorită ieftinității sale.

Avantajele acestui tip de acoperire cu seră includ:

• protecția răsadurilor de precipitații, vânt și îngheț;
  • o creștere a temperaturii interne a serelor cu 2 grade;
  • ajută la creșterea umidității;
  • protejează răsadurile de ceață.

Atunci când alegeți un astfel de material pentru adăpostirea unei sere, este mai bine să acordați preferință unui film alb - nu se va încălzi de la razele soarelui, ceea ce înseamnă că va dura mult mai mult.

Cu o funcționare adecvată (ventilație în timp util, închiderea serei pe timp de noapte), pelicula de polietilenă va rezista pe tot parcursul sezonului.

Un astfel de material este vândut sub formă de role, în timp ce lățimea pânzei este de la un metri și jumătate până la trei metri.

Nu trebuie să vă concentrați pe grosimea pânzei - chiar și cea mai groasă peliculă de polietilenă nu va dura mai mult de un sezon: tinde să reducă caracteristicile de rezistență sub influența mediului extern. Distrugerea filmului va avea loc indiferent de grosimea acesteia. Deci achiziționarea unui strat gros este o risipă inutilă de bani, nu se justifică.

Copertina de tensiune

Amenajarea unei copertine tensionate ca adăpost pentru o seră este o modalitate destul de neobișnuită de a proteja răsadurile de influențele externe.

Copertinele de tensiune sunt realizate din materiale nețesute. Există destul de multe mărci ale acestor materiale pe piață, dar cele mai populare sunt: ​​Thermoselect, Lutrasil și Acrylic. Copertinele acestor producători sunt considerate a fi de cea mai înaltă calitate. Materialele acestor mărci sunt destinate utilizării multifuncționale. O atenție deosebită trebuie acordată înainte de cumpărarecaracteristicile operaționale și proprietățile de calitate ale husei copertinei.

Ce face ca o marchiză tensionată să fie bună ca material de acoperire pentru o seră?Reține bine căldura în seră, iar noaptea degajă această căldură destul de încet, ceea ce nu permite răsadurilor să se „răce”. Dar nu contați pe o rezistență ridicată la îngheț - înghețuri puternice, capacul copertinei nu va salva plantele de seră de frig, se poate rupe de la temperaturi scăzute. Costul instalării unei copertine tensionate este destul de mare, ceea ce nu face populară această opțiune de acoperire a serei.

Dacă totuși decideți să instalați o marchiză de tensiune, atunci încercați să protejați învelișul de influența mediului extern cât mai mult posibil - acoperiți copertina cu folie de polietilenă atunci când vremea este rea și îndepărtați filmul pe vreme însorită. Astfel de metode simple vor prelungi durata de viață a acoperirii.

Astfel, cel mai ieftin, dar și cel mai scurt material de acoperire pentru o seră este folie de polietilenă - dar dacă nu aveți nevoie de o durată lungă de viață, o puteți utiliza în siguranță. Dar pentru rezidenții de vară care nu doresc să schimbe învelișul serei în fiecare sezon, recomandăm utilizarea policarbonatului celular sau a foliei armate.